Recept: Kippenpoten uit de oven met salade

kip + saladeWederom in de categorie nieuwe receptjes; kippenpoten uit de oven met een heerlijke simpele salade. Ik wilde eens iets anders met mijn kippetjes doen. Altijd kipfilet in stukjes door het eten, gerookte kip door de salade of voorgemarineerde kipdrumsticks.. heel lekker allemaal maar altijd zo hetzelfde. Ik wilde eens iets nieuws! Nadat ik wat lekkere ingrediënten had verzameld ben ik maar gewoon aan de slag gegaan. Ondanks het feit dat de kippenpoten er niet spectaculair uitzien mocht het resultaat er wezen, al zeg ik het zelf! ;)

Wat heb je nodig?
Kippenpoten
Olijfolie
Ketjap Manis
1 tl sambal oelek
1 rode peper
1 halve rode ui
1 el suiker
3 – 4 knoflooktenen
Peper & zout
2013-05-02 18.51.46Bereiden
Snijd de rode ui in snippers. Pel & crunch de knoflooktenen. En maak de rode peper schoon door de zaadlijsten eruit te snijden en kleine reepjes te snijden. Gooi vervolgens een flinke scheut olijfolie in een kom, voeg hier 1 tl sambal aan toe, de gecrunchte knoflook tenen en een halve gesnipperde rode ui. Voeg daarna – naar eigen smaak –  flinke scheut ketjap toe en een ruime eetlepel suiker. Roer het mengsel goed door, leg de kippenpoten in de bak en wrijf deze helemaal in met de marinade. Laat de kippenpoten vervolgens minstens een half uur marineren alvorens ze in te oven te schuiven. Bak de kippenpoten in minimaal 45 minuten gaar op 180 °C in een voorverwarmde oven. Door de lange bereidingstijd & lage temperatuur zal de kip niet verbranden en heerlijk mals en sappig zijn.
Eet bij de kippenpoten lekkere knapperige aardappelschijfjes of frites en een heerlijke frisse salade, zoals hier onder!

2013-05-02 18.50.15Wat heb je nodig?
Sla (wat je lekker vindt; ijsbergsla, rucola, gemengd..)
Cherrytomaatjes
Rode paprika
Komkommer
Halve rode ui
Feta/witte kaas
Olijfolie
Peper & zout

Bereiden
Cut it, mix it, season it! And enjoy your dinner!

Wat vinden jullie prettiger lezen een recept stap voor stap weergegeven of in een kort maar krachtig verhaaltje?

Liefs Nicool

8 thoughts on “Recept: Kippenpoten uit de oven met salade

  1. al dat heerlijke eten hier is echt niet goed voor mij lijn :D goed dat dit nog redelijk gezond is want het ziet er zo ontzettend lekker uit dat ik het absoluut moet maken deze week

    • Ik probeer voornamelijk gezonde recepten te plaatsen, dat maak ik ook het liefst.Ook deze is in calorieën vrij laag voor een avondmaaltijd! Maar soms is iets zo lekker en ongezond dat ik het moet delen ;)

  2. Ziet er lekker uit, maar, haha….ik moest toch wel even lachen toen ik ‘kippenpoten’ las :-D klinkt zo wansmakelijk. Wij noemen dat hier kippenboutjes ;-)

Geef een reactie

